روش های خانگی بسیار مفید برای درمان بیماری های زمستانی
 
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
دانلود نرم افزار- بروزترین و بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی-خواف
درباره وبلاگ


با عرض سلام..به وبلاگم خوش آمديد*** به رسم هميشه تنهاتون نذاشتم و با اينكه اين وب بدليل نقص در سرويس وبلاگ دهي لوكس بلاگ حذف شده بود دوباره از نو شروع كردم.... مطمئن باشيد حتما به نظرات خوبتون رسيدگي مي شه؛چرا كه قوت و اميد ما به نظرات سازنده شماست...
نويسندگان

با فرا رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا  شما هم ممکن است مانند بسیاری دیگر از مردم با انواعی از ناخوشی ها و بیماری های زمستانی مواجه شوید.

 بدن انسان برای مطابقت و سازگار شدن با تغییر شرایط به ویژه تغییرات فصلی به زمان احتیاج دارد و در طول این مدت تا زمانی که بدن خود را سازگار کند عفونت ها فرصتی برای حمله کردن به آن پیدا می کنند.  در طول مدت این سازگاری با تغییرات فصلی، فعالیت سیستم ایمنی بدن افت می کند و بنابراین بدن در برابر حملات ویروس ها و باکتری ها، آسیب پذیرتر و مستعدتر می شود. این دوره، زمانی است که اکثر افراد با علائم و مشکلاتی چون سرماخوردگی عادی، سرفه، گلودرد و یا آنفلوآنزا مواجه می شوند.

برخی دیگر از بیماری ها و امراض شایع زمستانی شامل خشکی و خارش پوست، حساسیت های فصلی، گرفتگی سینه و آبریزش بینی هستند. همچنین افراد مبتلا به آرتریت و آسم در این فصل و با کاهش دمای هوا، شاهد تشدید علائم بیماری خود هستند. اما سوال این است که چگونه می توانیم خود را برای این شرایط و تغییرات آماده کنیم؟

در این مقاله به چند راهکار ساده اما موثر در این زمینه اشاره شده که عبارتند از:

-  همانطور که گفته شد اکثر بیماری های زمستانی به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن بروز می کنند. به خاطر داشته باشید که مهمترین اقدام برای تقویت این سیستم حیاتی، تغذیه سالم و صحیح است. همچنین وعده های غذایی متعادل، استراحت کافی و تماس با نور خورشید به مقدار کافی از فاکتورهای حیاتی برای قدرت بخشیدن به سیستم ایمنی بدن و بهبود فعالیت آن هستند.

-  تغییرات و نوسانات دمای هوا در این فصل از عوامل مهم ایجاد بیماری است که شما باید از قبل خود را برای این تغییرات آماده کنید. برای این منظور مطمئن شوید که وضعیت تهویه هوا در محل زندگی شما مناسب است و وسایل گرم کننده به درستی کار می کنند. همچنین از قبل باید لباس های گرم خود را آماده کنید تا با سرد شدن ناگهانی هوا غافلگیر نشوید.

-  هوای سرد و خشک موجب خشک شدن پوست شما می شود. پوست خشک حتی ممکن است ترک خورده و زخم شود. بهترین راه کار برای پیشگیری از این وضعیت، نوشیدن آب زیاد و استفاده از کرم های مرطوب کننده برای خیس نگه داشتن و حفظ آب پوست است.

-  در پایان تاکید می شود که مصرف ریزمغذی ها، سلامت بدن و پوست شما را تضمین می کند. برای مثال ویتامین هایی مثل ویتامین ث سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا موثر هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها