.::چت تصویری با تلفن همراه تنها با فعال کردن GPRS::.
 
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
دانلود نرم افزار- بروزترین و بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی-خواف
درباره وبلاگ


با عرض سلام..به وبلاگم خوش آمديد*** به رسم هميشه تنهاتون نذاشتم و با اينكه اين وب بدليل نقص در سرويس وبلاگ دهي لوكس بلاگ حذف شده بود دوباره از نو شروع كردم.... مطمئن باشيد حتما به نظرات خوبتون رسيدگي مي شه؛چرا كه قوت و اميد ما به نظرات سازنده شماست...
نويسندگان

به تازگي يك شركت چيني با ابداع نرم‌افزاري به نام imiChat تحولي در صنعت گوشي‌هاي تلفن همراه ايجاد كرده است. از طريق این نرم‌افزار و با استفاده از شبکه GPRS می‌توان با هر کسی در هر کجای دنیا ارتباط ویدیویی برقرار کرد، اما نکته شیرین‌تر آنکه هزینه ارتباطی شما براي تماس‌ با افراد خارج از کشور چیزی نزدیک به صفر است! این نرم افزار را میتوانید از آخر این مطلب دانلود نمایید.



GPRS چیست؟
ساختار اولیه شبکه‌های موبایل کهGSM(Global System for Mobile Communications) نامیده می‌شد، تنها برای سرویس مکالمه و به صورت آنالوگ طراحی شده بود. با گسترش صنعت ارتباطات و کامپيوتر، نیاز به استفاده از سرویس‌های چند منظوره (مکالمه و انتقال داده همزمان) بیشتر حس شد و لذا GPRS(General Packet Radio Service) متولد شد. نقطه قوت GPRS این است که از همان ساختار GSM استفاده می‌کند و نیازی به تغییر در ساختار مخابراتی نیست و در عین حال می‌توان از سرویس انتقال دیتا و مکالمه به صورت همزمان استفاده کرد.
در شبکه‌های قدیمی GSM، حداکثر سرعت انتقال اطلاعات 9.6 کيلوبيت بر ثانيه بود و حال آنکه در GPRS سرعت 32 کيلوبيت بر ثانيه است. این افزایش سرعت، امکان یک ارتباط داده‌ای قابل قبول (اما نه چندان خوب) را فراهم می‌کند. به شبکه‌های مجهز به GPRS شبکه‌های نسل 2.5 می‌گویند. نسل بعدی GPRS فناوری EDGE نام دارد که در آن سرعت انتقال دیتا به 384 کيلوبيت بر ثانيه می‌رسد.



GPRS در ایران
هم اکنون دو اپراتور بزرگ کشور ما، یعنی همراه اول و ایرانسل از سرویس GPRS پشتیبانی می‌کنند ( البته بگذریم از بحث کیفیت !!! ) و لذا می‌توان با استفاده از این شبکه‌ها از سرویس‌های مبتنی بر GPRS مثل ایمیل، MMS، اینترنت، چت و ... استفاده کرد. ما قصد داریم با استفاده از GPRS امکان یک ویدیو چت را فراهم کنیم. آیا تا به حال اين آرزو را داشته‌ايد كه به وسيله تلفن همراه (و با هزينه اندک براي تماس‌هاي خارج از کشور) از عزيزترين دوستان و آشنايان خود تصوير زنده و متحرك داشته باشيد و صداي آنها را بشنويد؟

شرایط استفاده از نرم‌افزار
شبکه مخابراتی باید از سرويس GPRS پشتیبانی کند.
نرم‌افزار فقط روی گوشی‌های دارای سیستم عامل سیمبین نسخه 2 ، 3 و یا 5 نصب می‌شود.
هر دو طرف باید این نرم‌افزار را روی گوشی خود نصب کنند.
در صورت تمایل به ویدیو چت باید گوشی شما مجهز به دوربین باشد. البته اگر دوربین دوم (Video Call Camera) داشته باشد، هنگام مکالمه بسیار راحت‌تر خواهید بود.

مراحل استفاده از نرم‌افزار
هر دو گوشي بايد قابليت اتصال به اينترنت را داشته باشند، یعنی یا از طریق GPRS و یا WiFi به اینترنت متصل باشند. طبیعی است که اگر از طریق WiFi به اینترنت وصل باشید، به دلیل سرعت بالاتر، کیفیت ویدیو چت شما بهتر خواهد بود.
نرم‌افزار مربوطه را كه براي سري سيمبين طراحي شده، روي هر دو گوشي نصب مي‌كنيم. نکته قابل توجه آن است که ورژن های متفاوتی برای سیستم عامل سیمبین نسخه 2 ، نسخه 3 و نسخه 5 طراحی شده است. (بنابراین در انتخاب نوع نرم افزار دقت نمایید )در شکل 1 نمايي از اين برنامه آورده شده است.
[align=CENTER DIR=RTL]
شکل 1[/align]
شماره تلفن طرف مقابل را در بخش Call وارد مي‌كنيم. سه راه کلی برای این کار وجود دارد (شکل 2):
فرد مورد نظر را از طريق دفترچه تلفن انتخاب كرده و نرم‌افزار را اجرا كنيد.
مي‌توان شماره تلفن مورد نظر را تايپ كرده و نرم‌افزار را اجرا كنيد.
مستقيما نرم‌افزار را اجرا كنيد.
[align=CENTER DIR=RTL]
شکل 2[/align]
شماره‌گيري در اين نرم‌افزار به صورت مجازي انجام مي‌گيرد و در واقع با گرفتن شماره طرف مقابل، از طريق نرم‌افزار يك پيام كوتاه به او فرستاده مي‌شود. محتواي پيام كوتاه شامل دو نوع كد است. كد اول براي اجرا کردن نرم‌افزار گوشي طرف مقابل (درصورتي كه نرم‌افزار روي گوشي مقابل اجرا نشده باشد) و كد دوم شامل كد شناسه‌اي است كه روي بستر GPRS دو گوشي را به هم ارتباط مي‌دهد. دقت کنید این پیام کوتاه، نرم‌افزار طرف مقابل را فقط اجرا می‌کند و قبلاً نرم‌افزار باید نصب شده باشد.
پس از دريافت پيام كوتاه توسط شخص مقابل، نرم‌افزار اجرا و از وي كانال ارتباطي اينترنت پرسيده مي‌شود. در این جا کاربر باید مشخص کند که از چه طریقی می‌خواهد به اینترنت متصل شود (شکل 3).
[align=CENTER DIR=RTL]
شکل 3[/align]
پس از انتخاب كانال اينترنتي ( GPRSیا WIFI)، ارتباط بين دو گوشي تلفن همراه برقرار مي‌شود. به همين سادگي!



چند قابلیت جالب
می‌توانید پس از ورود به نرم‌افزار با استفاده از پارامتر جستجو، كاربران بسياري را بر اساس سن، جنسیت و يا مكان جستجو كنيد و با آنها ویدیو چت نماييد.
با استفاده از گزینه Video Chat Setting در بخش Setting می‌توان در حین چت، با استفاده از «کليد 1» تصویر ویدیویی را روشن یا خاموش کرد، یعنی فقط چت نوشتاری داشت.
همچنین می‌توان با استفاده از «کليد 2» بين دوربين‌هاي جلو و عقب گوشی سوییچ کرد تا تصویر از دوربین موردنظر برای طرف مقابل ارسال شود. این گزینه خیلی جالب است، چرا که به وسیله آن می‌توان حتی با گوشی‌هایی که دوربین دوم ندارند، با استفاده از دوربین اصلی آنها (Main Camera) ویدیو چت کرد.
با استفاده از «کليد 3» می‌توانید ویدیو چت در نور کم و شب (night mode) را فعال کنید (شکل 4)
[align=CENTER DIR=RTL]
شکل 4[/align]
نکته
پهنای باند مورد نیاز برای ارتباط ويديويي بين 2 گوشي، 10 کيلوبيت بر ثانيه و ارتباط صوتي حدود 2 کيلوبايت بر ثانيه است. اين نرم‌افزار قابليت چت نوشتاري را نيز دارد كه پهنای باند مورد نیاز آن بسيار ناچيز است.





دانلود برای سری 60 ورژن 2
دانلود برای سری 60 ورژن 3
دانلود برای سری 60 ورژن 5



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها