نقش ماست در سلامت دندان
 
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
دانلود نرم افزار- بروزترین و بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی-خواف
درباره وبلاگ


با عرض سلام..به وبلاگم خوش آمديد*** به رسم هميشه تنهاتون نذاشتم و با اينكه اين وب بدليل نقص در سرويس وبلاگ دهي لوكس بلاگ حذف شده بود دوباره از نو شروع كردم.... مطمئن باشيد حتما به نظرات خوبتون رسيدگي مي شه؛چرا كه قوت و اميد ما به نظرات سازنده شماست...
نويسندگان
جمعه 4 آذر 1390برچسب:, :: 13:55 ::  نويسنده : اويس باكفايت

یکی از مسائل بسیار مهم در دندانپزشکی، پیشگیری از وقوع پوسیدگیهاست. در این زمینه رعایت بهداشت دهان بسیار مهم است، همچنین اهمیت تغذیه کمتر از رعایت بهداشت نمیباشد.

افرادی که از رژیم های غذایی پر از شیرینی و شکلات به صورت دائم استفاده میکنند یا از لواشک یا ترشیجات زیاد استفاده میکنند نسبت به افراد با رژیم غذایی مناسب حاوی میوه و سبزی، پروتئین و لبنیات بیشتر دچار پوسیدگی میشوند.

 

همه از اهمیت شیر در ایجاد استحکام در دندان و جلوگیری از بروز پوسیدگی اطلاع داریم. بعضی از افراد به دلیل افکار اشتباه نمیتوانند از خواص شیر بهره ببرند زیرا به اعتقاد آنها شیر برای بعضی ناراحتی های معده مضر میباشد اما این فکر کاملا اشتباه میباشد.

 

ماست یک ماده لبنی و از فرآورده های شیر میباشد. این ماده به دلیل داشتن کلسیم، فسفر و پروتئین ساختمان دندان و کلا استخوان بندی بدن را محکم میکند.

 

اگر چه بعضی اسیدی بودن ماست را برای دندان مضر میدانند ولی با قاطعیت میتوان گفت مواد ضد پوسیدگی در ماست به مراتب بیشتر از اسید آن است و در نهایت باعث استحکام ساختمان دندان میشود، ماست ماده ای بسیار مغذی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها