روغن زیتون تسکین دهنده ی دردهای التهابی
 
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
دانلود نرم افزار- بروزترین و بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی-خواف
درباره وبلاگ


با عرض سلام..به وبلاگم خوش آمديد*** به رسم هميشه تنهاتون نذاشتم و با اينكه اين وب بدليل نقص در سرويس وبلاگ دهي لوكس بلاگ حذف شده بود دوباره از نو شروع كردم.... مطمئن باشيد حتما به نظرات خوبتون رسيدگي مي شه؛چرا كه قوت و اميد ما به نظرات سازنده شماست...
نويسندگان
پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, :: 10:50 ::  نويسنده : اويس باكفايت

http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2011/12/0987-300x239.jpg

نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد: روغن زیتون به عنوان یک ماده تسکین دهنده درد در کاهش دردهای التهابی موثر است.

زیتون از خانواده «Oleaceae» است و در طب سنتی، روغن آن به عنوان یک ماده تسکین دهنده درد معرفی شده است.

اکرم عیدی از دانشگاه علوم پزشکی اراک، پژوهشی را به منظور بررسی اثر ضد دردی روغن زیتون در موش کوچک آزمایشگاهی طراحی و اجرا کرده است.

در این مطالعه تجربی، اثر ضد دردی روغن زیتون توسط آزمون فرمالین و آزمون اسید استیک مورد بررسی قرار گرفت. روغن زیتون در مقادیر حجمی یک، پنج و ۱۰ میلی لیتر بر کیلوگرم وزن بدن، مرفین در دز ۱۰ میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن و ایندومتاسین در دز ۱۰ میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن به عنوان داروهای ضد درد استاندارد به صورت درون صفاقی تزریق شدند. حیوانات گروه کنترل هیچ گونه تیماری دریافت نکردند. داده‌ها با استفاده از آنالیز واریانس یک طرفه و آزمون توکی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

یافته‌ها نشان داد: روغن زیتون تنها موجب کاهش معنی داری در درد القاء شده در فاز ثانویه آزمون فرمالین شد بلکه در آزمون اسید استیک نیز تعداد انقباضات شکمی را به صورت معنی داری کاهش داد.

نتایج بدست آمده از بررسی یافته‌ها حاکی از آن است که روغن زیتون موجب کاهش درد التهابی (فاز ثانویه آزمون فرمالین و آزمون اسید استیک) می‌شود، اما تاثیری بر کاهش درد نوروژنیک (فاز اولیه آزمون فرمالین) ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها