خودروی جدید سوزوکی بزودی در خیابان های ایران (+عکس)
 
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
دانلود نرم افزار- بروزترین و بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی-خواف
درباره وبلاگ


با عرض سلام..به وبلاگم خوش آمديد*** به رسم هميشه تنهاتون نذاشتم و با اينكه اين وب بدليل نقص در سرويس وبلاگ دهي لوكس بلاگ حذف شده بود دوباره از نو شروع كردم.... مطمئن باشيد حتما به نظرات خوبتون رسيدگي مي شه؛چرا كه قوت و اميد ما به نظرات سازنده شماست...
نويسندگان
پس از گرندويتارا، محصول سواري شركت خودروسازي سوزوكي موتور ژاپن به نام "كيزاشي" به زودي مهمان خيابانهاي ايران مي‌شود. 

 شركت ايران خودرو اوايل امسال اعلام كرده بود كه تصميم دارد يك مدل سواري سوزوكي با نام "كيزاشي" را وارد ايران كند. حتي قرار بود در نمايشگاه خودرو شيراز آن را در معرض ديد عموم قرار دهد كه البته به دليل عدم حضور اين شركت در نمايشگاه شيراز، چنين امري محقق نشد.

ايران خودرو در حال حاضر مدل نيمه شاسي بلند سوزوكي تحت عنوان "سوزوكي گراند ويتارا" را در ايران توليد مي‌كند كه با استقبال بازار هم مواجه بوده است.



براساس تازه‌ترين گمرك ايران، در آبان ماه امسال 150 دستگاه خودروي سوزوكي كيزاشي به ارزش سه ميليون و 94 هزار و 211 دلار وارد كشور شد. به عبارتي ارزش اين حجم واردات سه ميليارد و 274 ميليون و 604 هزار تومان بوده است. شركت ايران خودرو مشغول فراهم كردن مقدمات عرضه اين خودروها به بازار است.

برنامه ايران خودرو، واردات و عرضه كيزاشي به صورت CBU بوده و فعلا برنامه‌اي براي داخلي‌سازي آن ندارد. طبق اطلاعات به‌دست آمده، اين شركت تمام 150 دستگاه كيزاشي وارد شده را تا پايان سال جاري وارد بازار خواهد كرد.

هنوز قيمت عرضه اين خودرو در بازار ايران مشخص نيست، اما در حال حاضر سوناتا از ديگر خودروهاي هم‌كلاس اين خودرو به قيمت حدود 67 ميليون تومان در بازار ايران عرضه مي‌شود.

كيزاشي در كلاس D (فول آپشن) قرار داشته كه در آن خودروهايي مانند بنز C300، آئودي A4 و هيونداري سوناتا قرار دارند. البته خودروهاي آزرا و تيانا نيز به نوعي در كلاس اين خودرو قرار مي‌گيرند كه اولي به قيمت حدود 80 ميليون تومان و دومي نيز به قيمت حدود 60 ميليون تومان در بازار عرضه مي‌شود. البته تويوتاكمري و كيا اوپيتما هم از رقيبان اين خودرو در ايران محسوب مي‌شوند.



 كيزاشي خودرويي در سايز متوسط بوده كه براي نخستين بار در سال 2009 ميلادي در آمريكا از آن رونمايي شد. اين خودرو در سال 2009 وارد بازار ژاپن شد و در همان سال و سال‌ 2010 نيز به ترتيب وارد بازارهاي آمريكاي شمالي، استراليا و نيوزلند شد. اين خودرو در سال 2011 نيز وارد بازار هند شد.

كيزاشي در زبان ژاپني به معني نشانه يا هشدار است.

البته اين خودرو چندان هم بي‌اشكالي نبوده است؛ به طوري كه در ژوئن 2010 سوزوكي پنج هزار و 107 دستگاه از مدل 2010 اين خودرو را به دليل نقص فني از بازار جمع‌آوري كرد.

در همين حال شركت ايران خودرو كه پيشتر اقدام به مونتاژ سوزوكي گرند ويتارا در كارخانه خود در خراسان كرده بود، اين بار سوزوكي كيزاشي را به صورت كامل وارد مي‌كند تا تنوعي به سبد محصولاتش داده باشد.

گنجايش موتور اين خودرو 2400 سي.سي با قدرت 185 اسب بخار بوده و مصرف سوخت آن به حدود 7.9 ليتر در هر 100 كيلومتر در سيكل تركيبي مي‌رسد. با توجه به قيمت 19 تا 27 هزار دلاري كيزاشي در بازارهاي جهاني، قيمت اين خودرو در بازار ايران حدود 60 ميليون تومان برآورد مي‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها