ابر شهر مورچه‌ای، رقیب دیوار بزرگ چین
 
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
دانلود نرم افزار- بروزترین و بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی-خواف
درباره وبلاگ


با عرض سلام..به وبلاگم خوش آمديد*** به رسم هميشه تنهاتون نذاشتم و با اينكه اين وب بدليل نقص در سرويس وبلاگ دهي لوكس بلاگ حذف شده بود دوباره از نو شروع كردم.... مطمئن باشيد حتما به نظرات خوبتون رسيدگي مي شه؛چرا كه قوت و اميد ما به نظرات سازنده شماست...
نويسندگان
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 18:34 ::  نويسنده : اويس باكفايت

http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2012/02/Multimedia_pics_1390_11_Science_377-300x229.jpg

دانشمندان موفق به کشف شهر مورچه‌ای عظیم زیرزمینی شده‌اند که به عنوان رقیبی برای دیوار چین تلقی می‌شود. این ابر شهر مورچه‌ای زیر زمینی در فضایی به وسعت ۵۰۰ فوت مربع و در عمق ۲۶ فوتی زیرزمین قرار دارد.

به نظر می‌رسد که این ابر شهر یکی از بزرگترین سکونت‌گاه های کلونی مورچه‌ها در جهان و محل زندگی میلیون‌ها حشره باشد. ساختار این ابر شهر بسیار پیچیده بوده و راه‌ها و مسیرهای مارپیچی در این شهر زیرزمینی دیده می‌شود.

محققان بیش از ۱۰ تن بتن را به داخل سوراخ‌های روی سطح تزریق کردند که به عنوان کانال های تهویه هوا برای مورچه ها عمل می‌کنند.

حدود ده روز نیز طول کشید تا محققان بتوانند خاک‌های اطراف ساختار مارپیچی شهر مورچه‌ای را تخلیه کرده و نمای اصلی آن را مشخص کنند.

پروفسور “لوئیس فورگی”، سرپرست تیم تحقیقاتی، ساختار پیچیده شهر مورچه‌ای را با دیوار عظیم چین مقایسه می‌کند.

به گفته وی ساخت شهری با این وسعت و عظمت برای مورچه‌ها بسیار دشوار است. هر مورچه مجبور است بارها حجم زیادی از خاک را به روی زمین منتقل کند که این مسیر در مقیاس انسانی حدود نیم مایل (حدود ۸۰۰ متر) است.

دکتر “برت هولدوبلر” محقق دانشگاه آریزونا نیز معتقد است،‌ برای ساخت این ابر شهر بیش از ۴۰ تن خاک از اعماق زمین توسط مورچه‌ها خارج شده است.

مورچه‌های Leafcutter قادرند کلونی‌هایی بزرگتر از این ابعاد بسازند. ملکه قبل از تشکیل کلونی عظیم خود، بیش از ۳۰۰ اسپرم را جمع‌آوری می کند. وظایف هر مورچه بر اساس جثه حشره تعیین می‌شود و گروهی مسؤول ساخت و ساز کلونی شده و گروه دیگری وظیفه نگهداری از لاروها را برعهده دارند. مورچه‌های درشت هیکل نیز وظیفه حفاظت از لانه را برعهده دارند.


نظرات شما عزیزان:

Edriss
ساعت20:02---21 بهمن 1390
اووووووووووووووووووووووووووووی س!!!دایی!!!
خیییییییییییییلی وبلاگت زیباس..ازفعالیتت ممنونم به منم سربزن


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها